Groepen 6-7-8

In het schooljaar 2024-2025 hebben we een homogene groep 6, een homogene groep 7 en een homogene groep 8.

De groepen zitten op de eerste etage en gaan via de trap naar hun lokaal. Per twee groepen hebben de groepen de beschikking over een eigen toiletruimte.

Voor de verwerking maken we gebruik van het stiltelokaal, de tussenruimten, de gangen, het theater en het handvaardigheidslokaal.

 

Groep 6
Aan deze groep wordt lesgegeven door meester Bas Claessens
 

Meester Bas

"Als leerkracht vind ik het belangrijk om op de eerste plaats te investeren in de relatie met de leerling. Daar valt onder andere onder: willen weten wat een leerling bezighoudt zowel binnen als buiten school, oprechte interesse tonen en de leerling zien als mens. De investering in de relatie is nodig om samen tot prestaties te komen. Onder prestaties valt in mijn ogen kennisoverdracht, vaardigheden leren, maar ook je verhouden tot een ander. Met name het laatste wordt, naar mijn inziens, steeds belangrijker. Om dit te bewerkstelligen doe ik mijn uiterste best om iedere dag een uitdagende en veilige omgeving te creëren voor leerlingen waar zij de ruimte en het vertrouwen voelen om elke dag weer een stap te kunnen zetten in hun eigen ontwikkeling en dat op hun eigen tempo. Als iets lastig is, ben ik er om de leerling weer op weg te helpen."


 

Groep 7
Aan deze groep wordt lesgegeven door juffrouw Demi Boogaard    

 

Juffrouw Demi

"De kernwaarden van basisschool De Glundering zijn Passie en Plezier en dit zijn twee dingen die ook ik heel belangrijk vind. Het is fijn als je plezier hebt in wat je doet en dat je dit met elkaar doet. Passie valt hier ook onder, want als je iets met passie doet dan heb je plezier. Ik vind het belangrijk dat iedereen zich prettig voelt en met een goed gevoel naar school gaat."

 

 

Groep 8

Aan deze groep wordt lesgegeven door meester Mike van Malssen

 

Meester Mike

"In het onderwijs dat ik aanbied vind ik het belangrijk dat de leerlingen samen kunnen werken, maar ook verantwoordelijk zijn voor hun eigen leerproces.  Ik wil leerlingen laten leren op een manier die hen motiveert. Dit door aan te sluiten bij de talenten en belevingswereld van de leerlingen. Door deze motivatie over te brengen, hoop ik dat leerlingen intrinsiek gemotiveerd raken om naar school te komen en te willen leren. Dit alles dient te gebeuren in een veilige en sfeervolle leeromgeving. Hierbij vind ik het belangrijk dat er gekeken wordt naar de groep in zijn geheel, maar ook naar ieder kind als individu met zijn of haar kwaliteiten."